«مهدیه معلم» یکی از دانشآموزان این مدرسه میگوید: «پس از آموزش تولید محصولات نمدی و بافتنی در مدرسه توسط مربیان، هرکدام از بچهها شروع به تولید محصولاتی کردند. همین محصولات را در مدرسه به یکدیگر میفروشیم تا درآمد کوچکی برای خود دست و پا کنیم.» «نگار ملایری» اما پا را از فروش محصولات در مدرسه فراتر گذاشته و میگوید: «من محصولات تولیدی خود را حتی در بین اقوام و خانوادهام هم به فروش رسانده و توانستهام به درآمد خوبی از این راه برسم.»
«مبینا اکبرپور»، «ساجده نوروزی» و «کیانا خیاطیپور» هم با تأیید حرفهای دوستانشان از اینکه امروز میتوانند با تکیه بر تواناییهایی که پیدا کردهاند کسب درآمد کنند خوشحالند و میگویند قرار است با تولید بیشتر محصولات با دستی پر به استقبال بهار بروند. «فروزان مستوفی» مدیر مدرسه دخترانه تقوی، با ابراز خرسندی از توانمندسازی ۳۲۰ دانشآموز این مدرسه میگوید: «طرح آموزش مهارت و توانمندسازی ویژه مدارس برای نخستین بار در ساعت درس هنر مدرسه تقوی اجرا شد تا بتوانیم ضمن توانمندسازی دانشآموزان و آموزش مهارت به آنها، بچهها را با کسب روزی حلال آشنا کنیم.»
او ادامه میدهد: «با اجرای طرح آموزش مهارت و توانمندسازی دانشآموزان، وقت بچهها در ساعت درس هنر به بطالت نگذشت و تلاش کردیم با برپایی این نمایشگاه و ایجاد بستر فروش محصولات تولیدی، دانشآموزان به اعتماد به نفس و خودباوری برسند و زیر نظر مسئولان مدرسه با شیوههای کسب درآمد آشنا شوند.» مدیر مدرسه تقوی میگوید: «آشنایی دانشآموزان با حرفههای مختلف در دوران مدرسه و آموزش آنها برای ورود به حوزه کسب و کار موجب میشود تا روحیه کارآفرینی در آنها تقویت و از جمعیت بیکاران در سنین جوانی کاسته شود.»
نظر شما